Dvojdňová túra po hrebeni Malej Fatry

19.10.2020

Začiatok našej trasy bol v Nezbudskej Lúčke od vlakovej stanice , pricestovali sme až z Košíc . Vydali sme sa po červenej značke

a  cca po 3km chodenia sa dostávame na Starý Hrad. Je to odbočka pomimo, ale stále značená červená. Určite ju netreba vynechať, z  hradu je veľmi krásny výhľad. Domáci ho rekonštrujú vo svojom voľnom čase, aby bol sprístupnený pre všetkých a je tam možnosť aj dobrovoľného príspevku na jeho opravu.

Pokračujeme stále po červenej a tu už začína  stúpanie až po chatu pod Suchym, kde sme si dali fajne čapované pivo a doplnili vodu na ďalšie km a vydali sa stúpať ďalej.

Celá trasa viedla po červenej značke, míňame vrcholy s krásnymi výhľadmi. Prvý vrch po chate je hneď Suchy (1 468m ). Z Neho sa nám odkrýva Malý Kriváň ( 1 671m ).

Konečne sa dostávame  na Malý Kriváň, kde si dávame malú pauzu a  niečo na zahryznutie,  aby sme doplnili energiu a vychutnávame si krásne výhľady na celý  hrebeň Malej Fatry , okolité kopce a samozrejme Veľký Rozsutec, ale ten nás bude čakať až nasledujúci deň.  Nás ešte čaká výstup na  Pekelník , Veľký Kriváň kde si vychutnávame chôdzu po hrebeni a všetku tú nádheru okolo nás.

Na záver dňa sa dostávame na Chatu po Chlebom. Tu aj prespíme , samozrejme vonku, nie v chate. Pred chatou je vykosený trávnik takže je tam priestor na spanie pod holým nebom alebo v stane.  Ak sa bojíte spať vonku nemusíte , určite tam nebudete spať samy . Pravdaže sa dá spať aj v chate. Na chate sa dá výborne najesť , napiť a doplniť zásoby vody na zajtrajší deň . Hlavne nastaviť budíky na východ slnka ktorý chceme stihnúť hore na Chlebe.

2.deň

Dobré ránko,  je ešte tma a my vstávame , balíme a vyrážame hore na CHLEB, kde nás čakal východ slnka . Bol krásny,  veď posúďte samy.

Po východe slnka pokračujeme zbytok hrebeňa a to na  Poludňový grúň  ďalej na chrbát Stohu. Stoh tentokrát obídeme a pokračujeme  po žltej značke, dostaneme sa do sedla Medziholie. Zdola sa dívame na Rozsutec a čaká nás 1,2km a 420m výškových hore na Veľký Rozsutec. Cestou hore nás čaká pár reťazí. Tie zbožňujem :D. Vybehneme tú štreku hore, aby sme si užili výhľad  z Veľkého Rozsutca – myslím si, že je to najkrajší kopec v Malej Fatre.

A sme na Veľkom  Rozsutci , Bola to fuška. ktorá samozrejme stála zato.

Z Veľkého Rozsutca pokračujeme  na Sedlo Medzirosutce celá cesta ide strmo dole , takže kolená dostanú zabrať. Osobne radšej chodím hore ako dole , ale kde vedia cesta hore musí aj dole J.  Posledný kopček ktorý nás čaká je Malý Rozsutec , z ktorého je výhľad do Terchovej a samozrejme na môj obľúbený Veľký Rozsutec .

Čaká nás už len cesta dole po zelenej značke až na Biely potok. Žiaden kopec len cesta dole. Dostali sme sa do dediny, kde nás čakala ešte cca 30minutova cesta dedinkou po asfaltovej ceste na bus  do Žiliny a následne na vlak do Košíc .

Bola to krásna pohodová dvojdňová  túra strávená v prírode Malej Fatry ktorú odporúčam prejsť každému.

Ďalší nádherný zážitok,  ktorý si môžem zapísať do pamäte,   a  pre vás ktorí ste to ešte neabsolvovali tak do poradovníka na ďalšiu trasu. Nabudúce vám napíšem akou trasou som šiel na Jahňací štít.

DM -  https://www.instagram.com/davco_adventures

NAJLEPŠÍ DODÁVATEĽ PRE VAŠE ŠPORTOVÉ AKTIVITY V PRÍRODE ALE AJ V MESTE

SME S VAMI A SME TU ABY SME VÁM PORADILI PRI VÝBERE TOHO NAJLEPŠIEHO ČO POTREBUJETE